Tuesday, September 14, 2010

Wenger: "Ini adalah ujian yang baik untuk pertahanan kami '

Kehadapan penyokong Arsenal

Secara keseluruhannya, ianya satu perlawanan kompetitif melawan Bolton pada hari Sabtu di mana kita menguasai dan mencipta banyak peluang.

Fikiran anda perlawanan seperti ini boleh membuatkan anda keciciran mata dalam jika anda tidak membunuh permainan

Anda boleh mendominasi 80 peratus dari masa perlawanan dan masih kalah melawan Bolton kerana satu atau dua bola, lontaran ke dalam atau sepakan percuma, boleh menjadi berbahaya dan mereka adalah pasukan yang baik di tengah juga.

Mereka mengawal kami dengan ketat dan saya pikir ia membawa ke permainan yang sangat fizikal tetapi mereka juga bermain dengan baik. Owen Coyle menggunakan kelebihan yang dimiliki pasukannya dan saya percaya mereka mempunyai campuran yang baik antara bermain di tanah dan yang lebih langsung.

Ini merupakan ujian yang baik untuk pertahanan tengah kami pada Sabtu dan mereka beraksi sangat baik dengan Squillaci membuat penampilan pertamanya. Tapi secara keseluruhan saya gembira dengan prestasi satu pasukan.

Bolton mempunyai komitmen penuh tetapi kami harus bersabar, mendapatkan teknik kami dan hantaran untuk menang dan saya yakin tentangnya. Ianya penting untuk tidak membuat kesalahan kedua setelah kita memhadiahkan gol penyamaan.

Saya tidak berfikir Koscielny dan Squillaci akan ada 18 atau 19 permainan di tempat sendiri seperti itu! Ini merupakan ujian yang baik bagi mereka dan apa yang saya suka adalah, misalnya, ketika Koscielny dijatuhkan ia kembali dan masih memenangi setiap tandukan selepas itu. Untuk seseorang yang berasal dari liga Perancis ia merupakan pertanda baik.

Cesc Fabregas sangat menakjubkan. Saya telah melihat hanya beberapa persembahan yang bagus darinya dan sukar untuk membandingkannya. Kami bermain permainan yang dia suka bermain dan permainan berubah di sekitarnya. Beliau dibesarkan dalam pasukan ini dan untuk membuat pasukan ini menang akan menjadi kemenangan lebih besar dari apa pun.

Jack Wilshere bermula juga dan dia mempunyai setiap kesempatan untuk bermain beberapa perlawanan musim ini. Dia 18 tahun tapi saya anggap dia pemain untuk pasukan utama. Ketika dia berada di lapangan dia benar-benar dalam permainan.

Terima kasih atas sokongan anda.





Arsène Wenger

No comments:

Post a Comment